Bartus László: Miért mossa egybe a Momentum az elmúlt 27 évet Orbánnal?


Szerző Bartus László January 22, 2017 14 Hozzászólás

Bartus László: Miért mossa egybe a Momentum az elmúlt 27 évet Orbánnal?

 

Nagyon, nagyon nagy kár lenne értük. 2010 óta talán a legígéretesebb és legszimpatikusabb csapat.

 

Hosszú ideje az első ígéretes szerveződés a Momentum Mozgalom, amely nagyon jó és fontos témát talált, amivel felépítheti saját magát, az olimpia elleni népszavazást. Ez azért is érzékeny pont, mert Orbán szívügye, az olimpia megbuktatása halálos döfés lenne. Ha a népszavazást lesöpri, rákényszerül arra, hogy leleplezze fasiszta rendszerének igazi természetét. 

De nemcsak érzelmi okokból fontos, hanem azért, mert ez a lopásra specializálódott politikai maffia, soha még akkorát nem szakított, mint amekkorára az olimpiával készül. Ezt mindenképpen meg kell akadályozni. 

Hogy mennyire érzékeny pontra tapintottak, azt jól mutatja az orbánista mocsoksajtó reakciója, amely máris lejárató kampányba kezdett, és napokon belül megtalálta Soros Györgyöt a szerveződés mögött. Bárcsak így lenne. Nyilván, hogy azok is tiltakozni fognak az olimpia ellen, akiknek fogalmuk sincs arról, miért lenne valóban borzalmas. A Momentum Mozgalom talán tudja, hogy nemcsak kommunikációs szempontból telitalálat az olimpia ügye, hanem azért is, mert őszintén igaz és fontos ügy.

Éppen ezért nem közömbös, hogy a Momentum már az indulásánál elkerülje azokat a csapdákat, amelyekbe elődeik beleestek. Amikor ezekre felhívjuk a figyelmet, nem ártani akarunk vagy akadékoskodunk a nagyon is szimpatikus és ígéretes kezdeményezéssel szemben, hanem megvédeni őket a nyilvánvaló bukástól, ami elkerülhetetlen, ha nem jó magot ültetnek.

Ezért nagyon fontos lenne tisztázni a viszonyukat a rendszerhez. Mármint az Orbán-rendszerhez, mert az első jelentős bemutatkozásukban a 444.hu oldalán egyszer sem az Orbán-rendszert értik "a" rendszer alatt, hanem az "elmúlt 27 évet". Ez alapvető kérdés abból a szempontból is, hogy egy alapvetően alkotmányos demokráciát és jogállamot, miért tartanak elfogadhatatlannak, még akkor is, ha az abban ténykedők nem voltak elég eredményesek?

Másik oldalról: hogyan tudják az Orbán-rendszert egy lapon emlegetni azzal az alkotmányos renddel, amelyet Orbán puccsal megdöntött, és amellyel államellenes bűncselekményt követett el? Itt közben volt egy rendszerváltás, a NER egy másik rendszer. Nem azonos a rendszerváltás után létrejött liberális demokráciával. Hogyan lehet Orbánt egy kalap alá venni egy működő alkotmányos demokráciával, ahol a hatalmi ágak megosztása működött és a joguralom érvényesült?

Ezzel a mondattal például több szempontból sem lehet mit kezdeni: "A momentumosok úgy gondolják, ha izgalmasan, szellemesen, őszintén és hitelesen vetnek fel fontos kérdéseket, és kritizálják az elmúlt 27 évben felállított politikai rendszert, akkor azt látni fogja az a sok millió ember, aki eddig nem tudott hová szavazni, mert minden politikai erőből kiábrándult."

Az elmúlt 27 évet akarják egyben kritizálni, azt a benyomást keltve, mintha a 2010 előtti alkotmányos demokrácia, ahol valódi többpártrendszer működött, ugyanúgy kidobandó lenne, mint Orbán rendszere, amely egy államcsínnyel ezt felszámolta? Ennél nagyobb szívességet nem tehet ez a mozgalom Orbánnak, minthogy segít egybemosni az "átkos" 27 évet, Orbán önkényuralmi rendszerét a demokratikus rendszerrel összemossa, sőt: az orbáni pusztításban is megosztja a felelősséget azzal.

Ha arra gondolnak, hogy a rendszerváltás utáni alkotmányos demokráciát jobban kell újraszervezni, ahol nincsenek a pártok közötti mutyik, a leosztások, a korrupció, a megoldatlan pártfinanszírozás, a sajtó és az egész közélet felosztása, az önálló, szabad, civil társadalom bekebelezése és kiszolgáltatottá válása, stb., ez mind igaz. Nem lehet ott folytatni, ahol az abbamaradt, amit az MSZP és talán a DK meg a többi is szeretne. Ezeknek menniük lell, és a gondolkodásuknak is, az nem vitás. De akkor azt kell mondani, mert az mást jelent. Közjogilag azonban a két rendszert nem lehet összemosni, különbséget kell tenni. Ha ezt nem teszik meg, akkor téves úton járnak.

Ez nemcsak politikai hiba lenne, hanem hazugság is, történelmi tévedés, amely mellé jó érzésű demokrata nem állhat oda. Miért kell az embereket mindig arra kényszeríteni, hogy gondolkodás nélkül támogassanak bárkit és bármit, aki és ami Orbán ellen szerveződik, amikor már a kezdetekben el van ültetve a tévedés, a romlás és a bukás magva? A Pukli-féle tanárlázadásban is benne voltak a végeredményt okozó tévedések csírái. De kritizálni őket sem lehetett, mert aki erre figyelmeztetett, az egyből Orbán szekerét tolta.

Márpedig ez alapkérdés. Ha a Momentum Mozgalom ezt gondolja, s nem tesz különbséget Orbán és a megdöntött alkotmányos rend között, vagy azt hiszi, hogy ez lényegtelen kérdés, akkor nem ők azok, akiket várunk. Akkor ez a mozgalom is csak egy zsákutca. Abba nem is mennénk bele, hogy az Orbán-rendszer szükségszerű megdöntéséről és a demokrácia visszaállításáról nem is beszélnek, csak a társadalom bajainak javításáról. Hogyan? Az Orbán-rendszeren belül?

Vagy a 27 év egészét tekintik "a" rendszernek, és az Orbán előtti alkotmányos rendet is el akarják törölni? Akkor mit akarnak helyette? Vagy ha semmit nem törölnek el, akkor az Orbán-rendszert akarják reformálni és emberarcúvá tenni? Azon belül akarnak egy jobb egészségügyet és oktatást, ahelyett, hogy az egészet a szemétdombra dobnák, vezetőiket pedig törvényes felelősségre vonás elé állítanák? 

S az idézett mondat legkritikusabb része az, hogy azokat próbálják megnyerni, "aki eddig nem tudott hová szavazni, mert minden politikai erőből kiábrándult"? Indulni akarnak a választáson? Megőrültek? Legitimálni akarják ezt a rendszert? Ők is be akarnak ülni a diktatúra álparlamentjébe, fel akarják venni Orbántól az évi százmilliót, és így akarnak harcolni a rendszere ellen? A rendszer részeként?

Olyanok akarnak lenni, mint a többi kollaboráns álellenzéki párt, amely nemcsak azért ilyen gyenge, mert tehetségtelen, hanem azért is, mert a választáson való részvétellel és a rendszerre tett esküjével eladta a lelkét? Erre az útra akarnak lépni? A hitelesebb kollaboráns szerepére pályáznak? Előre mondom, hogy már most végük van. S azt is mondom, hogy ezért senki ne támogassa a Momentum Mozgalmat, bármennyire más szellemiségű és szimpatikus fiatalokból álló társaság. Ha ezt csinálják, elkurvulnak.

Ezek nem mellékes kérdések, de még a olimpiai szavazással kapcsolatban sem. Mert ha az aláírás egyben a Momentum politikai támogatását is jelenti, ahogyan azt maguk is szeretnék, akkor megakadályozzák, hogy a gyűlölt olimpia ellen aláírjak, mert azzal egyidőben az aláírásommal nem szeretnék támogatni egyetlen újabb bagázst sem, amely fel akar esküdni az Orbán-rendszerre és be akar menni az ő álparlamentjébe.

Különösen nem tudnék támogatni egy olyan társaságot, amely elmúlt 27 évről beszél, mint egy rendszerről, és azonos felelősséget tulajdonít rosszul dolgozó demokratáknak és hatékonyan dolgozó fasisztáknak. Mert akkor már értem, hogy miért akarják a tüzet és a vizet összebékíteni, amikor azt mondják, hogy kibékítenék egymással a jobb és a baloldalt. Ezzel a jobboldallal egy demokratát soha nem fognak kibékíteni, és akiket egy ilyen hazugságba belevisznek, azokat csak odadobnák Orbánnak.

Állítólag másfél éve kristályosodik a mozgalomban a közös nevező. De kívülről úgy tűnik, hogy olyan embereket akarnak itt közös nevezőre hozni (a Jobbikból jötteket az Együttesekkel, stb.), akik nincsenek és soha nem is lehetnek közös nevezőn. Egy ilyen hamis közös nevező érdekében nem lehet egy Orbán-ellenes mozgalmat hazug alapokra építeni. Nem lehet egybemosni vele és leváltani az alkotmányos demokráciát is, hogy az a fasisztáktól jövő mozgalmároknak is tetsszen.

Ma még ezeket az alapokat helyre lehet állítani. De ha ezeket a kérdéseket nem oldják meg, nem teszik helyre, vagy azt gondolják, hogy ezek a helyükön vannak, akkor azt kell mondanunk, hogy nekik annyi. A mozgalmuk egy újabb kudarc és beváltatlan ígéret marad, ha finomak akarunk lenni. Ha az igazságot akarják hallani, akkor azt mondjuk: már most hagyják abba, mert elődeik mintájára több kát okoznak majd, mint hasznot.

Ne csinálják ezt. Olyan jó arcú, jó szellemű, intelligens, okos fiatalok. Gondolkozzanak.




Bartus László
Bartus László

Szerző



14 Válasz

Alex
Alex

January 29, 2017

Kedves Halmi Béla!
Az ajánlott cikket olvasva világos lett:
- 2010-ben miért mondta nekem az MSZP-s aktivista, hogy most ellenzéki szerepre készülünk és a parlamentben úgy ellátjuk a Fidesz baját, hogy csak na.
- Miért zengte a ballib kórus, hogy nem kell félni a kétharmadtól.
- Miért kiátották ki bérrettegőknek a józan kritikusokat.
- Választás után a rádióba betelefonáló tanyasi háziasszony miért ajánlotta az ellenzéknek, ha már nem tudnak mit csinálni, elég lenne ismételgetni Orbán korábbi beszédeit.
- 2014-ben miért léptették vissza Bajnait.
- Miért indultak pártok csak megméredzkedésre.
- Miért nem volt ellenzéki összhang a “sorsdöntő” népszavazásnál.
- Miért hivatkoznak a pártok arra, hogy nincs pénz, nincs médiafelület.
- Stb.
Végül örülök, hogy Szanyi kapitány el lett igazítva a Momentum által.

Halmi Béla
Halmi Béla

January 25, 2017

Egész addig tetszett az írás, amíg bele nem gabalyodtál a 27 évbe. Ha már nem emlékszel azokra az időkre, akkor ezt el kell olvasnod: http://www.kibulizottorszag.net/
Adj még nekik laufot, és reménykedj, de ne állj az itt olvasható trollok élére!

gyurci
gyurci

January 23, 2017

RE: Alex
Kedves Alex,
Az elmúlt 1000 év vezetett ide. Nemdebár?
ByAlex

Alex
Alex

January 23, 2017

Az elmúlt 27 év vezetett ide.

Elter András
Elter András

January 23, 2017

“Szent támadhatatlan zsidók.” Az, hogy zsidók, az valami rossz, kárhoztatandó dolog? A zsidó a bűnöző, a gaztevő, a gyilkos szinonimája? Ha valaki valamit tenni akar, a tettének értékét máris le lehet írni, negligálni, azzal, hogy ja, hisz ezek csak közönséges zsidók? Neked sincs minden rendben a fejedben. (természetesen a kritizált szervezetet nem akartam védeni, simán lehet hogy nulla értékük van, de nyilván nem azért merthogy mindössze csak zsidók, á, nem is emberek. )

Elter András
Elter András

January 23, 2017

“A kormány meg csinálja a dolgát. Kormányoz.” (írta Róka Rita) Egy nagy ….-t kormányoz. Csak és kizárólag pusztít, rombol, rabol, emberi lelket mérgez, gyűlöletet szít, aljaskodik, gyilkol. No ez minden, csak nem kormányzás.

Billy
Billy

January 22, 2017

LMP 2.0. :)

???
???

January 22, 2017

Engem már az is meglepett, hogy átengedték a kérdést. Vagy ezt nem tudták volna megakadályozni? Lehet, hogy rájöttek, hogy az ország tönkretétele nélkül nem tudják megrendezni az olimpiát, és így akarnak kihátrálni.

...
...

January 22, 2017

https://444.hu/2017/01/22/momentum-mozgalom-a-magyar-tarsadalom-atvette-a-kezdemenyezest
a 444-re már kitettem, most ide is:
van a csapatban van egy rahedli jogász
persze a száján egyiknek sem csúszik ki, hogy ez itt már nem jogállam.
a hatalom illegitim. mégsem mondják ki.
az árkot a társadalomban a fidessisták ásták, a betemetést kezdeményezni pedig nekik kell, nem a momentónak…. azt meg nem fogják, mert arra képtelenek.
orbánék által megszabott keretek között mozognak.
ebből kell kitörniük és így mozgósítani a tömegeket.
a végén pedig így is, úgy is marad a kiegyenesített kasza.
az orbanista csak ebből ért. az erőből. minden narancsos primitív.

Róka Rita
Róka Rita

January 22, 2017

Kis pártocskák, csoportosulások, szervezetek jönnek-mennek. A kormány meg csinálja a dolgát. Kormányoz.

abramovics
abramovics

January 22, 2017

Szevasz Bartus!

szerintem tévedsz!
abban, hogy ezek jó arcú, ígéretes fiatalok, stb, stb…
akik azt kommunikálják, amit kifogásolsz – egyetértek veled! – azok nem jó arcú ígéretes fiatalok, azok egyszerű barmok, akik csak a lóvét látják, s tenni is készek érte.
figyelemmel kísérem a közélet alakulását ebben a kis kurvaországban – Gyurcsány talán egyetlen jó definíciója, amit használt! – és azt kell megállapítanom, hogy
.
KALAP SZAR EZ AZ EGÉSZ!
.
döbbenetes mértékű kretenizmussal találkozom nap, mint nap.
mindenütt kis törpe mussolinik, hitlerek keverik a szart, illetve tologatják egyik sarokból a másikba, s vissza.
nézzünk egy konkrét példát!
van ez a pupu nevű alak, aki egy blogot üzemeltet.
jó íráskészséggel áldotta meg a teremtő,
.
DE
.
a vér nem válik vízzé!
katonatiszt volt a lelkem, megszokta a parancsolást, illetve, hogy amit kinyilatkoztat, azt feltétel nélkül el kell fogadnia a beosztottaknak.
a beosztottak azok, akik azt a kis szubkultúrát alkotják, mely összegyűlt nála kommentelőként.
ha és amennyiben valaki kétségbe vonja a blogtulajdonos véleményét, az azonnal gyűlölet tárgya, ellenség, akit üldözni kell.
számtalan alkalommal leírtam itt, és másutt, mit is kell tenni!
a véleményünk egyezik abban is, hogy a jelenleg magukat „demokratikus ellenzékként” aposztrofáló kollaboránsokat is egy kalap alá lehet venni a jelenlegi bolsevik-fasiszta-félfeudális-jobbágyság rezsimmel.
hatalomban tartják a csutit azzal , mait művelnek.
legutóbbi mutatvány a botkáé, meg a többieké, akik ebbe belementek.
a botka ugyanaz, mint a mesterházy.
próbálkozik a Dr Magyar György is, akit én az általam javasolt felállásban, mint igazságügy minisztert gondoltam számba venni,
.
DE
.
ez a nulladik tipusú találkozások, amit mint online nulladik forduló kitalált, egy merő marhaság, lásd a botka egyszerűen átlépett felette.
elküldtem neki is, mit kell tenni, ám válaszra sem méltattak.
a weboldalukon a kapcsolat gomb nem működik, megmutatva, mit is képzelnek ők a „tegyünk közösen az orbáni diktatúra ellen” – ről.
száz szónak is egy a vége, ez az ország menthetetlen!
MENEKÜLJÖN KI MERRE LÁT!

GRILL
GRILL

January 22, 2017

“Olyan jó arcú, jó szellemű, intelligens, okos fiatalok.”
Ja, csak éppen az értelem és intellektus hiányzik belőlük, amiről a H. sapiens a nevét kapta. Márpedig anélkül nincs ellenállás, csak maszatolás van, beszarás és kushadás.

Popovits János
Popovits János

January 22, 2017

Nagyon tárgyilagos az elemzés! Hol látom a bibit? Idézem a döntô kérdést: “alapvető kérdés abból a szempontból is, hogy egy alapvetően alkotmányos demokráciát és jogállamot, miért tartanak elfogadhatatlannak, még akkor is, ha az abban ténykedők nem voltak elég eredményesek?” – És egyáltalán mint az írásban is felvetôdik képviseil-e jelenleg Magyarországon a “közös nevezô”-jegyeit? Pillanatnyilag nincs olyan társadalomtudományossági igényesség, melynek alapján az értékrend fogalmi zûrzavarában tisztulási forrást, annak szellemiségi beindulási folyamatát (lásd szabadság, demokrácia, függetlenség,.. korszerû, egyetemes érvényû terminológiája) érzékelhetnénk! Ezzel a Gondolat-Kör 45 éven át foglalkozott. Lásd pl. a www.karpatiharsona.info -n a Rôczey-írásokat, avagy, sajnos csak németül, a honlapomat: https://freiheitlichedemokratie.wordpress.com

Toso
Toso

January 22, 2017

Laci.
Ezek szadesz ifik.
Szent támadhatatlan zsidók.
Hogy beszélsz róluk?
:)

Szóljon hozzá!

A hozzászólás csak moderáció után jelenik meg.


További Hírek és vélemények

Iványi Margit: Nem a kormány
Iványi Margit: Nem a kormány

Szerző Amerikai Népszava February 05, 2017 1 Hozzászólás

Nem a kormány mondta gyűlölködve a trolin: nézd ezt a sok mobiltelefonos senkiházit; Nem a kormány dolgozott éjt-nappallá téve, hogy a menekültek emberi szóhoz és emberséges ellátáshoz jussanak…

Tovább

Bombázzuk le a Heinekent, nem baj, hogy igazuk van
Bombázzuk le a Heinekent, nem baj, hogy igazuk van

Szerző Bartus László February 04, 2017 8 Hozzászólás

A nacionalista szólamok mögött az áll, hogy az Orbán-banda szemet vetett a söriparra. Újraosztanák a piacot, mint a trafikokat. A török hódoltság, Erdély és a Székelyföld, az Igazi Csíki Sör leple alatt "Mészáros Lőrinc" szemet vetett a magyar sörgyárakra.

Tovább

Bartus László: Meg lehet-e akadályozni az olimpiát?
Bartus László: Meg lehet-e akadályozni az olimpiát?

Szerző Bartus László January 31, 2017 4 Hozzászólás

Ezért, ha a NOB Budapestnek ítélné az olimpiát, ekkora politikai haszon és anyagi nyereség elől Orbán nem fog elugrani, hogy ismeretlen senkik kanalazzák le a politikai hasznot is, és közvetve a megnövekedett állami párttámogatással a pénzt is.

Tovább